Erna's toko website
Erna's toko website

Dit artikel gaat over het project met Erna’s Toko, een tweedehands kledingwinkel in Tilburg. Tijdens de coronacrisis moest Erna’s Toko online zichtbaarder worden om haar klanten te kunnen bereiken. Om deze reden heb ik een website voor haar ontworpen en content gecreĆ«erd. In dit artikel zal ik uitleggen welke stappen er nodig waren om de website te ontwikkelen en hoe het Google My Business-account van Erna’s Toko daarbij van nut was. Ik zal tevens de resultaten van het project delen en aantonen hoe de online aanwezigheid van Erna’s Toko enorm is gegroeid.

Het ontwerpen van een website is een proces dat bestaat uit verschillende stappen. Het begint met het verzamelen van informatie over de klant, zoals de doelgroep, de producten of diensten en de doelstellingen van de website. Daarna wordt er gekeken naar de structuur van de website en de indeling van de pagina’s. Vervolgens wordt er een wireframe gemaakt, dit is een soort schets van de website waarin de indeling van de verschillende onderdelen wordt weergegeven. Het design wordt daarna uitgewerkt en geoptimaliseerd voor verschillende apparaten zoals desktops, tablets en smartphones.

Het doel van een Google My Business account Een Google My Business account is een gratis tool van Google waarmee je jouw bedrijf kunt beheren op Google. Hiermee kun je de informatie over jouw bedrijf up-to-date houden, zoals het adres, de openingstijden en het telefoonnummer. Het is ook mogelijk om foto’s te plaatsen en reviews te verzamelen. Een Google My Business account zorgt ervoor dat jouw bedrijf beter zichtbaar wordt in de zoekresultaten van Google en Google Maps.

Na het ontwerpen van de website en het opzetten van het Google My Business account, heeft Erna’s Toko een enorme groei doorgemaakt. Het aantal weergaven van de website en de vermelding op Google is gestegen naar ruim 6000+ per maand, wat een grote toename is vergeleken met voorheen (0). Dit laat zien dat een website en Google My Business account van grote toegevoegde waarde kunnen zijn voor een bedrijf, met name in tijden van corona waarin online zichtbaarheid belangrijker is geworden dan ooit tevoren.